Strona główna | Mapa serwisu | English version
Sklepy Internetowe

Sklepy Internetowe
Sprzedajemy Sklepy Internetowe w dowolnej konfiguracji - od szablonu po wersję finalną.

poniżej załaczamy opinię Agnieszki Richter z portalu Onet.pl (08.09.2006)

Jak stworzyć dobry sklep internetowy – podstawy
Sprzedaż przez internet jest coraz bardziej popularna. Nawet w Polsce, gdzie jeszcze rok czy dwa lata temu użytkownicy bali się płacić przez sieć, czy nie mieli zaufania do takiej formy sprzedaży - obecnie coraz liczniej korzystają z takiej formy zakupów. Niewątpliwie warto to wykorzystać planując nowe przedsięwzięcie gospodarcze.


Zalety kupowania przez internet:

  • Ceny produktów w sieci są o około 20% niższe niż ceny w sklepach „stacjonarnych”, gdyż odpadają koszty wynajęcia lokalu, urządzenia go, pensji dodatkowych pracowników itp. Sklepy internetowe często funkcjonują jako „family buisness”, czyli firmy rodzinne, co także automatycznie zmniejsza koszty prowadzenia działalności gospodarczej i przekłada się na korzystniejsze ceny dla klientów.
  • Zakupy w sklepach internetowych mogą być dokonywane o każdej porze dnia i nocy, nawet w weekendy, a na dodatek nie musimy się ruszać sprzed komputera, z domu (czy z pracy ;).
  • Klikamy, zamawiamy, płacimy przelewem, kartą płatniczą lub wybieramy płatność przy odbiorze, a listonosz przynosi nam paczkę do domu lub pracy – pełna wygoda przy zabieganym trybie życia!
Pułapki, wady i weryfikacja kupowania przez internet:

  • Może się zdarzyć, że kupujesz w firmie, która nie jest sprawdzona lub na wstępie niewiarygodna (patrz uwagi poniżej)
  • W przypadku firm oszustów, działających również w sieci ciężko jest domagać się swoich praw – zawsze sprawdź wiarygodność firmy przed zakupem!!!
  • Doskonałą metodą weryfikacji jest sprawdzenie wiarygodności sklepu, czyli na przykład zadzwonienie (lub napisanie maila) z pytaniem o radę w kwestii wyboru produktów.
Zasady sprzedawania przez internet:

Wszystko brzmi jak bajkowy przepis na złoty interes, ale tak nie jest do końca. Należy pamiętać o pewnych podstawowych zasadach biznesu internetowego:

  • Prowadząc sklep internetowy trzeba mieć koniecznie założoną działalność gospodarczą (Al Capone został wsadzony przez skarbówkę za podatki, a nie za mafie ;)
  • Na stronie sklepu należy podać wszystkie dane teleadresowe firmy, im bardziej szczegółowo, tym większa wiarygodność sklepu. Podanie jedynie telefonu komórkowego na stronie z kontaktem nie budzi zaufania, ja osobiście unikam kupowania w takich sklepach i chyba nie jestem wyjątkiem.
    Wyszczególnienie na witrynie informacji o numerze NIP, REGON oraz numerze wpisu w Urzędzie Miasta czy odpowiednim rejestrze Sądowym niewątpliwie pomaga w sprzedaży ponieważ klient może sprawdzić czy ma do czynienia z poważną firmą.
Nie wszystko jest takie łatwe jakby się wydawało na wstępie. Nie wystarczy rozbudowana oferta i dobre ceny. Sklep musi zaistnieć w sieci, czyli jak zwykle kłania dobre się pozycjonowanie witryny. Na początek możemy się także wspomóc linkami sponsorowanymi.

Dodatkowe atuty sklepu, to szczegółowe informacje na temat użytkowania produktów, FAQ czyli porady podstawowe dla początkujących, które odpowiadają na ich po podstawowe pytania. Szybka porada jest na wagę złota - sprawny i profesjonalny kontakt z klientem przeważnie gwarantuje równie szybką dostawę i świetną obsługę. W przypadku niektórych sklepów bardzo cenne jest założenie forum dyskusyjnego, na którym klienci mogą zadawać dodatkowe pytanie w kwestii użytkowania produktów.

Wysyłka i sposób płatności czyli sprawa kluczowa

Sklep internetowy jest jednoznacznie powiązany ze sprzedażą wysyłkową. Klienci są nastawieni na poniesienie tych dodatkowych kosztów, ale należy im zapewnić jak najszerszą możliwość wyboru w kwestii cen i sposobu wysyłki. Standardem w przypadku polskich sklepów internetowych jest wysyłka za pośrednictwem Poczty Polskiej. Forma ta jest najtańsza i ostatnimi czasu stosunkowo pewna, ponieważ usługi poczty znacznie się poprawiły (oczywiście nie twierdzę, że są idealne ;). Mamy tutaj do wyboru wysyłkę paczką ekonomiczną lub priorytetową – w przypadku sklepu internetowego zdecydowanie trzeba się nastawić na wysyłki priorytetowe, które dochodzą do klienta najpóźniej za dwa dni (paczka ekonomiczna potrafi dojść za dwa tygodnie).

Możemy także zaproponować wysyłkę pocztą kurierską, ale takie usługi kosztują znacznie drożej i jeżeli nie sprzedajemy wyjątkowo kosztownych produktów niewielu klientów wybierze taką formę dostawy.

W kwestii sposobu płatności, to trzeba zaoferować klientom jak największą gamę możliwości:

  1. Przedpłata - płatność przelewem bankowym z konta.
  2. Przedpłata - płatność w Urzędzie Pocztowym (warto ostrzegać klientów, że taka płatność wpłynie na konto slepu czasem nawet po tygodniu).
  3. Przedpłata - płatność błyskawiczna kartą kredytową: Visa, MasterCard/EuroCard, JCB, Dinners Club, Polcard
  4. Przedpłata - płatność bezpośrednia poprzez: Transfer (BRE Bank mBank), usługę Płacę z Inteligo (bank PKO BP), MultiTransfer (BRE Bank MultiBank), Przelew24 (Bank Zachodni WBK), ING Online (ING Bank), BPH, Deutsche Bank, Nordea oraz wpłaty w formie dowolnego przelewu bankowego lub pocztowego
  5. Płatność za pobraniem (klient płaci przy odbiorze paczki listonoszowi). Klienci wybierają również taki sposób płatności, często wolą zapłacić więcej za przesyłkę, którą już mają w rękach (kwestia bezpieczeństwa i pewności, że przesyłkę dostaną), czasami nie mają konta bankowego internetowego i nie chcą tracić godziny na stanie w kolejce na poczcie lub są po prostu nieufni.
Istnieje wiele systemów, które oferują płatności kartą lub bezpośrednią poprzez systemy bankowe. Najpopularniejsze z nich to: www.allpay.pl, www.platnosci.pl, www.przelewy24.pl www.payu.pl.

Agnieszka Richter „Kaila Studio”
http://www.kailastudio.com.pl


                           produkty zaawansowanych technologii dla ambitnych - tatie@onet.pl   08.VIII/2006